Üzleti szimuláció mint eszköz
Az üzleti szimulációs szoftver egy képzési eszköz, amely gyakorlatiasságánál fogva jóval magasabb motivációs szintet képes elérni a hagyományos tanulási formákhoz képest, leginkább a részvételi mód miatt: nem passzív, hanem aktív részese az eseményeknek. A szimuláció során csapatmunkában egy vállalatot kell irányítani: stratégiai, pénzügyi, humánpolitikai, marketing, készletgazdálkodási és kereskedelmi döntéseket kell hozni, illetve alkalmazkodni kell a változó piaci környezethez. A résztvevők csapatokat alkotnak, és így versengenek egymással.
A szimuláció a könyvpiacot modellezi le, annak is egy speciális területét, az online könyvkereskedelmet. A szimuláció azonban – habár ebben a keretrendszerben valósul meg, – nem elsősorban a könyvpiac rejtelmeibe vezet be, hanem a készségek fejlesztésére koncentrál, így egy olyan fejlődési pályát kínál a játékosoknak, amiben a csapatmunka, döntési képesség, elemző készség és még sok más, a munka világában hasznos kompetenciák fejlődnek.