Vezetői alapprogramok

A modul eredményei a leendő vezetők számára:

  • A résztvevők képessé válnak a szervezeti csoportok segítésére a változásokhoz történő alkalmazkodásban.
  • Hatékonyan tudnak segítséget nyújtani másoknak az egyéni képességek kiteljesedését előmozdítva.
  • A leendő vezetők elsajátítanak problémamegoldó módszertanokat, módszereket.
  • Hatékonyabban és gyorsabban tudnak problémákat megoldani és döntéseket meghozni.
  • Képesek lesznek a munkahelyen a kreativitást segítő csoportlégkör kialakítására.
  • Kialakul a csoporton belüli szerepek, szerepkörökkel való azonosulás képessége.
  • A leendő vezetők közötti kommunikáció fejlődik, az együttműködés magasabb szintre kerül, így az egymással való kapcsolatokon keresztül hatékonyabb vezetői munka válik majd lehetővé.
  • Kialakul a belső erőforrásokhoz való hozzáférés és hatékony mozgósítás képessége.
  • Egyértelműen azonosíthatóvá válnak az egyéni és csapatelvárások, képesek lesznek akciótervek készítésére csapatmunkában.
  • Különböző szituációs helyzetekhez tudnak majd rugalmasan alkalmazkodni.

A modul eredményei a leendő vezetők számára:

  • Megismerkednek a vezetői munka alapjául szolgáló vezetői stílusokkal (Lewin és kiterjesztése, Blake-Mouton, Hersey Blanchard stb.)
  • A különböző vezetői stílusok egyes szituációkban történő eredményes alkalmazásának elsajátítása.
  • A résztvevők képessé válnak beosztottjaik hatékonyabb kezelésére.
  • Tudatosan képesek lesznek hatni a hatékony munkavégzés érdekében.
  • A vezetők teljes körűen tudják majd használni és váltogatni a rendelkezésre álló eszközöket.
  • A vezetői munkájuk minősége, hatékonysága jelentősen javul.

A modul eredményei a leendő vezetők számára:

  • A résztvevő képessé válik a kommunikációs gátjainak azonosítására és kezelésére.
  • A számára korábban nehéz emberek tipizálására és kezelésére való képesség kialakítása.
  • Nyertes-nyertes helyzetek felismerésének képessége.
  • A vezetők megtalálják az egyes beosztottak esetében leghatásosabb kommunikációs eszközöket, csatornákat.
  • A vezető képessé válik az önérvényesítésre, mások érdekeit is figyelembe véve tudja érvényesíteni a saját álláspontját.
  • Megismerik az egy- és kétirányú kommunikáció hatásait, alkalmazását.
  • A leendő vezetők felismerik az információtorzulás gyakorlati hatásait.
  • Elsajátítják a verbális és nonverbális kommunikáció alapjait.
  • Különböző kommunikációs helyzetek tudatos irányításának képessége kifejlődik.

A modul eredményei a leendő vezetők számára:

  • A leendő vezetők elsajátítják az önfejlesztés módszereit és képességet.
  • Képesek lesznek saját viselkedésprofiljuk azonosítására a különböző szerepekben.
  • Ki tudják majd dolgozni az önfejlődési tervüket a személyes karakterük vonásai alapján.
  • Képesek lesznek felismerni és kezelni az egyes szerepekhez kapcsolható viselkedésprofilokat.
  • Végig tudják majd vezetni beosztottjaikat azon a fejlődési folyamaton, mely az önálló munkavégzéshez, a teljes szakmai és emberi felkészültséghez vezet.
  • Sokkal hatékonyabbá válnak a delegálásban, a beosztottaik felkészítésében.
  • Képesek lesznek megtalálni azokat a motivációs eszközöket és vezetői stíluselemeket, melyeket a beosztottak az egyes pontokon „igényelnek”.
  • Meg tudják majd valósítani azt, hogy valóban a helyzettől függően, rugalmasan legyenek képesek reagálni az egyes vezetői szituációkban.
  • Egy sokkal stabilabb és a beosztottak számára is kiegyensúlyozottabb vezetést lesznek képesek gyakorolni.

A modul eredményei a leendő vezetők számára:

  • Képesek lesznek a meggyőzés és érdekérvényesítés eszközeinek tudatos alkalmazására.
  • Hatékony kommunikációs stratégiát és folyamatokat tudnak kialakítani.
  • Elsajátítják a tárgyalási trükkök, technikák, fortélyok hatékony alkalmazását, illetve azok kivédését.
  • Képesek lesznek kezelni a nehéz tárgyaló feleket.
  • Nyertes-nyertes kimenetelű tárgyalásokat tudnak majd kialakítani.
  • Ki tudják majd dolgozni a többszereplős tárgyalások stratégiáját, és meg tudják azt valósítani.

A modul eredményei a leendő vezetők számára:

  • Segítséget tudnak majd nyújtani a saját és mások motivációs bázisának feltérképezésére.
  • Meg tudják tervezni az egyéni hatékonyság modelljét.
  • Képessé válnak a résztvevők a másokat befolyásoló motivációknak megfelelő beavatkozások végrehajtására.
  • Hatékonyan alkalmazzák a motiválás eszköztárát.
  • Felismerik a motiváció szervezetre gyakorolt hatékony hatását.
  • Alkalmazni tudnak az anyagiakon kívüli ösztönzőket is.
  • Képesek lesznek megtalálni az egyes kollégáknak motivációt jelentő elemeket, eszközöket.

A modul eredményei a leendő vezetők számára:

  • Képesek lesznek a prezentációs eszközök szituációnak megfelelő kiválasztására.
  • Eredményesen tudják majd alkalmazni a vizualizáció technikáit.
  • Hatékonyan tudják majd kiaknázni a célcsoportra fókuszált prezentáció sikertényezőit.
  • Képessé válnak az önbizalom és magabiztosság elérésére az előadás előtt, közben és után.
  • Képességet szereznek a meggyőzési technikák tudatos alkalmazására.
  • Karizmatikus és sikeres előadóvá válnak.
  • Elsajátítják a rögtönzés és előzetes felkészülés fontosságát, valamint azok elemeit az előadásoknál.

A modul eredményei a leendő vezetők számára:

  • A résztvevők képessé válnak a projektek egészének átlátására és a változó környezetben való gondolkodásra.
  • Tudatosan alkalmazzák a projektmenedzsment módszertanokat.
  • Eligazodnak a projektértékelés és projekt-team működtetésének területén.
  • Elsajátítják a projektek működtetéséhez legszükségesebb készségeket és képesek lesznek egy projekt kommunikációs rendszerének felépítésére.
  • Képesek lesznek a projekt életciklusa során annak hatékony menedzselésére.
  • Megértik és képesek lesznek meghatározni a projekt célrendszerét.
  • Kiegyensúlyozottabbá teszik a projektteamek teljesítményét.
  • Rá tudnak mutatni a szervezeti beavatkozás szükségességére és módszereire.
  • Képesek lesznek átlátni és sikeresen irányítani a projekteket a válsághelyzetekben is.

A modul eredményei a leendő vezetők számára:

  • Képesek lesznek számos konfliktust megelőzni.
  • A kialakult konfliktusokat mélyebb szinten megértik, ebben segíti a másik fél énállapotának diagnózisa.
  • Megismerik saját konfliktuskezelő stílusukat és fejlesztik konfliktuskezelő készségeiket.
  • Saját helyzetfelismerő és konfliktuskezelési stratégiáikat hatékonyan alkalmazzák, valamint eredményesen kezelik azokat a helyzeteket, ahol eltérő érdekek, szükségletek ütköznek.
  • Több módszertant is elsajátítanak a konfliktusok kezelésére, megoldására.
  • Hatékony stresszkezelő technikák elsajátítása.
  • A résztvevők képesek lesznek felismerni a stressz pozitív és negatív hatásait és megtanulják befolyásolni azt.
  • Megismerik a reagálási mintákat és az egyéni reakciókat befolyásoló tényezőket.
  • Elsajátítják a stressz megelőzésének és kezelésének szervezeti szintű módszereit.
  • Képesek lesznek hatékonyan kezelni a stressz állapotok tipikus folyamatait és lefutásukat.
  • Megtanulják a stressz másokkal szemben való kontrollálását, kezelését.

A modul eredményei a leendő vezetők számára:

  • A résztvevők felismerik, hogy mennyi időt vesztegetnek el mindennapjaik során, és hogy ezt az elvesztegetett időt hogyan tudnák hasznosan felhasználni.
  • A résztvevők képessé válnak arra, hogy hatékonyabban álljanak hozzá munkahelyi feladataikhoz, mert megértenek és kezelni tudnak tipikusan időrabló munkahelyi és személyes helyzeteket.
  • Jelentős fejlődést érhetnek el a munkájuk során alkalmazott számítógépes programok (Word, Excel, Powerpoint, Outlook stb.) alkalmazásában különböző trükkök és időmegtakarító alkalmazások megtanulásával.
  • Kialakul a „nemet mondás” képessége.
  • A résztvevők képessé válnak a hatékonyabb munkavégzésre, és személyes életüket, életvitelüket is fejlesztik.
  • A vezetők képesek lesznek időbeosztásukat úgy alakítani, hogy az operatív munka helyett menedzseri feladataikra tudjanak koncentrálni, javul a delegálás.
  • Elsajátítják az időgazdálkodás emberi és technikai oldalán alkalmazható módszereket.

A tréning célja egyéni szinten:

  • A résztvevők felismerjék az etikai dilemmákat.
  • Megismerjék az etikai dilemmák kezelésének lehetőségeit.
  • Tudatosítsák, hogy a morális fejlődés mely szintjén állnak.
  • Felismerjék, hogy miként fejleszthetők etikai kompetenciáik.

A tréning célja vállalati szinten:

  • Az üzletmenet során fellépő etikai problémák felismerése és megoldása.
  • A vállalati etikai normák tudatosítása.
  • Az etikus vállalati kultúra fejlesztése.
  • Az elkötelezettség javítása.
  • Munkaerő vonzás a cég „goodwill”-jén keresztül.
  • Válság idején is a megfelelő magatartási attitűdök fenntartása.

A modul eredményei:

  • Az etikai normák tudatosítása megvalósul a vezetők között.
  • A vállalati kultúra fejlődik és egyértelműen a cégvezetés által elvárt irányt veszi fel.
  • Az elkötelezettség növekedik a vállalat felé, csökken a fluktuáció.
  • Jobb kapcsolat alakul ki az érintettekkel.
  • A vállalati hírnév javulása, image kialakulása/megtartása.
  • Munkaerő megtartási hatások fokozódása.